Všeobecné obchodné podmienky
spoločnosti CARS SERVICE s.r.o.
Čl. 1. Všeobecné ustanovenia
- Predmetné Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na: i)vykonávanie opráv a údržby na motorových vozidlách, ii) ich častiach a nadstavbách (ďalej len „predmet opravy a údržby“), ako aj pre vypracovávanie cenových ponúk (ďalej len „Všeobecné podmienky“).
- Tieto podmienky sú verejne vystavené a dostupné na recepcii spoločnosti a vzťahujú sa na všetky objednávky podľa ods. 1 Čl. I. týchto Všeobecných podmienok. Podpisom a odovzdaním zákazkového listu dodávateľovi, zákazník potvrdzuje, že sa s týmito podmienkami oboznámil a akceptuje, že všetky opravárenské práce alebo údržba, budú vykonané v zmysle týchto podmienok.
- Za osobu oprávnenú vykonať objednávku podľa týchto podmienok sa považuje osoba predkladajúca doklady k vozidlu alebo pristavujúca vozidlo do opravy a podpisujúca objednávku.
- Podpisom objednávky opravy alebo údržby objednávateľ udeľuje dodávateľovi súhlas k vykonaniu skúšobných jázd s vozidlom, resp. skúšok agregátov, ako aj súhlas s oprávnením dodávateľa zadávať‘ v prípade nutnosti čiastkové práce k vykonaniu v špeciálnych dielňach u svojich subdodávateľov.
- Objednávateľom sa podľa týchto podmienok rozumie zákazník špecifikovaný v čl. 1 ods. 3 týchto Všeobecných podmienok a dodávateľom spoločnosť CARS SERVICE s.r.o., Rastislavova 2, 951 41 Lužianky, IČO: 44108672, DIČ: IČ DPH: SK2022600217
Čl. 2. Objednávka a zmluva o oprave alebo údržbe
- Objednávateľ vykoná objednávku na zákazkovom liste predloženom oprávneným zamestnancom dodávateľa.
- Svojim podpisom na objednávke a jej odovzdaním oprávnenému pracovníkovi dodávateľa objednávateľ objednávku potvrdzuje a berie na vedomie, že nie je oprávnený od nej odstúpiť bez súhlasu dodávateľa po dobu 7 dní. Po uplynutí tejto doby, ak nie je dodávateľom prijatá, objednávka zaniká.
- Prijatím objednávky, vzniká medzi objednávateľom a dodávateľom zmluva o dielo (zmluva o oprave alebo vykonaní údržby).
- Záväzky dodávateľa zo zmluvy o dielo vznikajú až po zaplatení zálohy objednávateľom. Výška zálohy je závislá od rozsahu a charakteru opravy a určuje ju dodávateľ.
Čl. 3. Ceny a platobné podmienky
- Pre všetky predmety dodávok, materiál, náhradné diely, výkony a práce, platia vždy ceny platné v deň uzatvárania zmluvy o dielo. Cena opravy je predbežne a odhadom uvedená v objednávke, a to vzhľadom na predpokladanú náročnosť opravy alebo údržby. Táto cena môže podliehať‘ zmenám za podmienok uvedených ďalej.
- Ak sa dodatočne zistí, že potrebný rozsah opravy alebo údržby presahuje rozsah dohodnutý v zmluve o dielo, v dôsledku čoho je potrebné zvýšiť cenu o dielo, je dodávateľ povinný na túto skutočnosť‘ objednávateľa upozorniť a požiadať ho o jeho súhlas. Ak objednávateľ súhlas odmietne, dodávateľ môže vykonať opravu alebo údržbu len v pôvodnom dohodnutom rozsahu, alebo odstúpiť od zmluvy, v tom prípade má však nárok na náhradu vynaložených nákladov a ceny zodpovedajúcej vykonanému plneniu.
- Ak sa dodatočne zistí, že pre realizáciu zmluvy o dielo bude potrebné prekročiť predbežne a odhadom určenú cenu o viac ako 10 %, je dodávateľ povinný upozorniť objednávateľa na túto skutočnosť a požiadať o jeho súhlas. Ak objednávateľ do 2 dní od oznámenia dodávateľa mu písomne neoznámi, že s prekročením ceny nesúhlasí, považuje sa za to, že s prekročením vyslovuje súhlas. Ak objednávateľ súhlas odoprie je dodávateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť, v tom prípade má nárok na náhradu vynaložených nákladov a ceny odpovedajúcej vykonanému plneniu.
- Ak sa dodatočne zistí, že pre realizáciu zmluvy o dielo bude potrebné prekročiť predbežne a odhadom určenú cenu o menej ako 10 %, objednávateľ je povinný zaplatiť zvýšenú cenu v tomto rozsahu.
- K dodanému tovaru a vykonanej práci na území Slovenskej republiky účtuje dodávateľ objednávateľovi v deň dodávky DPH vo výške podľa sadzby stanovenej platným znením zákona o DPH.
- Platby môžu byt‘ vykonané v hotovosti, kartou, poukázaním na účet dodávateľa. Platba sa považuje za uskutočnenú až pripísaním príslušnej sumy na účet dodávateľa v jeho banke, ak sa suma poukazuje na účet dodávateľa.
- Objednávateľ berie na vedomie a akceptuje, že hradiť cenu diela bezhotovostným stykom je umožnené len subjektom podľa interného zoznamu dodávateľa.
- V prípade omeškania s akoukoľvek platbou má dodávateľ nárok účtovať objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z neuhradenej sumy za každý deň omeškania.
- Objednávateľ nie je oprávnený započítať si voči dodávateľovi akúkoľvek vzájomnú, inak na započítanie spôsobilú, pohľadávku okrem prípadu, ak ide o pohľadávku dodávateľom písomne uznanú alebo objednávateľovi priznanú právoplatným rozhodnutím súdu alebo iného príslušného orgánu.
- Objednávateľ nie je z akéhokoľvek dôvodu oprávnený zadržať platbu dodávateľovi, okrem prípadu podľa ods.
- Objednávateľ sa zaväzuje v prípade poistnej udalosti uhradiť dodávateľovi rozdiel medzi fakturovanou sumou na poisťovňu a poistným plnením uznaným poisťovňou.
- Dodávateľ je oprávnený požadovať vyplatenie zálohy na cenu diela. Pokiaľ objednávateľ neuhradí stanovenú zálohu v stanovenej lehote je dodávateľ oprávnený od zmluvy o dielo odstúpiť.
Čl. 4. Podmienky dodávky
- Dodávateľ sa zaväzuje vykonať opravu alebo údržbu k dohodnutému termínu.
- Ak sa dodatočne vyskytne potreba zvýšenia rozsahu prác oproti pôvodnej objednávke, alebo v prípade nemožnosti alebo oneskorenia dodania náhradného dielu, môže dodávateľ predĺžiť termín dodávky primerane časovej náročnosti zvýšeného rozsahu prác alebo oneskorenia dodávky.
- Pri omeškaní dodávateľa môže objednávateľ písomne odstúpiť od zmluvy, ak dodávateľ ani po poskytnutí primeranej lehoty objednávateľom, ktorá nesmie byt‘ kratšia ako 3 týždne, nesplní záväzok zo zmluvy.
Čl. 5. Odovzdanie predmetu opravy alebo údržby
- Odovzdanie predmetu opravy alebo údržby sa vykonáva v priestoroch prevádzky dodávateľa.
- Dodanie predmetu opravy alebo údržby na iné miesto plnenia ako je uvedené v bode 1 čl. 5., sa vykonáva vždy na účet a na riziko objednávateľa, k čomu je potrebná osobitná písomná objednávka objednávateľa.
- Objednávateľ sa dostane do omeškania s prevzatím predmetu opravy alebo údržby, ak do jedného týždňa po tom, ako mu bolo oznámené ukončenie diela a výška vzniknutých nákladov, neuhradí cenu a iné plnenia súvisiace s opravou alebo údržbou a neprevezme si predmet opravy alebo údržby.
- Ak sa objednávateľ dostane do omeškania, môže dodávateľ na náklady a na riziko objednávateľa vo vlastných priestoroch zabezpečiť uskladnenie predmetu opravy alebo údržby a účtovať k cene diela parkovné vo výške 20 € bez DPH za každý začatý deň omeškania.
- Objednávateľ si je vedomý prísneho zákazu vstupu do priestorov dielne dodávateľa a nutnosti tento zákaz v záujme svojej osobnej bezpečnosti dodržiavať. Dodávateľ umožní objednávateľovi na požiadanie ojedinele vstup do priestorov dielne, a to v doprovode technika a len na nevyhnutne potrebný čas.
Čl. 6. Staré diely, výhrada vlastníctva a zádržné právo
- Staré súčiastky, ktoré boli vymenené, ak nebolo vopred písomne v objednávke dojednané inak, prechádzajú momentom výmeny bezodplatne do vlastníctva dodávateľa. Dodávateľ je povinný zabezpečiť ich likvidáciu.
- Všetky dodané a namontované diely zostávajú až do úplného zaplatenia ceny vlastníctvom dodávateľa.
- Objednávateľ berie na vedomie a akceptuje, že dodávateľ má právo motorové vozidlo, ktoré tvorí predmet zmluvy, zadržať jednostranným právnym úkonom za účelom zabezpečenia svojej peňažnej pohľadávky za vykonanú opravu a právne skutočnosti s ňou spojené. Objednávateľ tiež akceptuje, že pri uplatnení zádržného práva mu budú účtované náklady s tým spojené za obdobie do úplného uhradenia pohľadávky dodávateľa, predstavujúce výšku parkovného za každý deň zadržania veci vo výške 20 € bez DPH.
- Dodávateľ je povinný upovedomiť dlžníka o zadržaní predmetu opravy a jeho dôvodoch. Predmet opravy je povinný vydať až po úplnom uhradení splatných peňažných pohľadávok dodávateľa voči objednávateľovi.
- Prípadné zádržné právo tretej osoby zostáva týmto nedotknuté.
Čl. 7. Obmedzenie rozsahu dodávky
- Provizórne opravy sa vykonávajú len na základe osobitej a výslovnej objednávky objednávateľa. Pri provizórnych opravách treba podľa okolností počítať s obmedzenou trvanlivosťou.
- Dodávateľ na provizórne opravy neposkytuje záruku. Zákonná zodpovednosť za vady zostáva nedotknutá.
- Na objednávateľom dodané diely a materiál dodávateľ neposkytuje záruku. Ak takýto materiál svojimi vlastnosťami, stavom, rozmermi, alebo inými chybami nezodpovedá kritériám stanovenými výrobcom, dodávateľ má právo odmietnuť jeho použitie a namontovanie.
- Dodávateľ odmietne použiť neoriginálne náhradné diely dodané objednávateľom, ktoré spadajú do skupiny bezpečnostných dielcov alebo ktoré by mohli negatívne ovplyvniť technický stav vozidla z hľadiska ochrany a bezpečnosti.
- V prípade objednávateľom dodaných mazacích olejov, chladiacich náplní, palivových a olejových filtrov, pneumatík a akumulátorov, účtuje dodávateľ objednávateľovi náklady spojené s likvidáciou tohto materiálu ako škodlivého odpadu podľa platného cenníka.
Čl. 7. Záruka, nároky zo záruky a náhrada škody
- Dodávateľ poskytuje na ním vykonanú opravu alebo údržbu záruku po dobu 6 mesiacov, ak nie je uvedené inak.
- Na originálne diely a príslušenstvo pre osobné motorové vozidlá je záručná lehota 24 mesiacov.
- Pre namontované diely platia, v prípade, že sú pre objednávateľa výhodnejšie, záručné lehoty dodávaného výrobku.
- Záručná doba začína plynúť dňom, kedy objednávateľ prevzal, alebo mal prevziať predmet opravy alebo údržby.
Čl. 9. Odstránenie vady opravou
- Dodávateľ odstraňuje vadu opravou v dielni (servise), ktorá vykonala opravu alebo údržbu. Oprava môže byt‘ vykonaná inou, k miestu vozidla bližšie sa nachádzajúcou autorizovanou dielňou /servisom/, ak sa vozidlo následkom vady stalo nepojazdným a je vzdialené viac ako 30 km od dielne servisu / dodávateľa, alebo si to vyžaduje povaha núdzového prípadu. Objednávateľ je povinný o tejto skutočnosti dodávateľa vopred informovať a oznámiť mu adresu dielne (servisu), v ktorej mieni dať opravu vykonať. Náklady spojené s opravou a dopravou vozidla do zvolenej a dodávateľom potvrdenej dielne (servisu) znáša dodávateľ. Dodávateľ je povinný uhradiť objednávateľom účelne vynaložené a preukázateľne zaplatené náklady za opravu a dopravu vozidla do dielne (servisu). Dodávateľ nie je povinný uhradiť objednávateľom zaplatené náklady za opravu a dopravu, ktorých potreba vznikla v dôsledku zanedbania povinnosti objednávateľa, alebo sa na ňu nevzťahuje záruka poskytnutá dodávateľom.
Čl. 10. Uplatňovanie zodpovednosti za vady
- Objednávateľ je povinný vady oznámiť dodávateľovi bez zbytočného odkladu po ich vzniku, najneskôr v záručnej lehote a presne ich špecifikovať‘. O oznámení vady a ich špecifikácii vydá dodávateľ objednávateľovi písomné potvrdenie.
- Čas od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až po vykonanie opravy alebo úpravy sa do záručnej doby nepočíta.
- Objednávateľ je povinný pri odstraňovaní vád poskytnúť dodávateľovi potrebnú súčinnosť a predmet opravy na vlastné náklady a riziko dopravit‘ do priestorov prevádzky dodávateľa.
Čl. 11. Vylúčenie záruky
- Nároky zo záruky nevznikajú najmä vtedy:
- ak je vada spôsobená tým alebo v dôsledku toho, že nedostatkom postihnuté diely boli zmenené alebo opravené tretou osobou alebo objednávateľom
- ak je vada spôsobená vadnost’ou materiálu dodaného objednávateľom, alebo nevhodnosťou jeho pokynov, na ktoré ho dodávateľ upozornil,
- ak vada nie je spôsobená porušením povinností dodávateľa,
- ak objednávateľ o vadách vedel alebo v čase prevzatia diela musel vedieť a objednávateľ si nároky zo záruky neuplatní,
- ak vady vznikli prirodzeným opotrebením.
Čl. 12. Zodpovednosť za škodu
- Dodávateľ zodpovedá za škody, ktoré vznikli na zverenom predmete opravy alebo údržby v čase po ktorý bol u neho umiestnený podľa zákona.
- Ak vznikne škoda, dodávateľ je oprávnený a povinný na vlastné náklady obnoviť’ stav predmetu pred vznikom škody. Ak to nie je možné, alebo účelné, je dodávateľ povinný nahradiť škodu v peniazoch, a to do výšky rozdielu medzi cenou zvereného nepoškodeného predmetu a cenou poškodeného zvereného premetu. Pri určení výšky škody je rozhodujúca cena zvereného predmetu v čase vzniku škody.
- Za stratu, poškodenie, znehodnotenie, alebo zničenie príslušenstva zvereného predmetu opravy zodpovedá dodávateľ podľa zákona. Príslušenstvo, ktoré je zverené dodávateľovi, je objednávateľ povinný špecifikovať v objednávke, inak platí, že nebolo dodávateľovi zverené. Dodávateľ neručí za funkčnosť príslušenstva pokiaľ túto objednávateľ pred odovzdaním nepreukázal.
- Dodávateľ je povinný všetky zistené škody na predmete opravy alebo údržby, ktorý sa u neho nachádza, bezodkladne po ich zistení oznámiť a špecifikovať objednávateľovi.
- Objednávateľ je povinný všetky zistené škody na predmete opravy alebo údržby, bezodkladne po ich zistení oznámiť a špecifikovať dodávateľovi.
- Ak dodávateľ uzná svoju zodpovednosť za škodu, dodávateľ vydá objednávateľovi potvrdenie o vzniknutej škode.
- Zákonná zodpovednosť dodávateľa za inú škodu spôsobenú objednávateľovi alebo tretím osobám zostáva nedotknutá.
Čl. 13. Ochrana osobných údajov
- Objednávateľ výslovne podľa zákona Č.428/2002 o ochrane osobných údajov udeľuje dodávateľovi súhlas na spracúvanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke, ako i všetkých ďalších ktoré mu objednávateľ poskytne pred uzavretím zmluvy alebo počas trvania právneho vzťahu založeného zmluvou v jeho informačnom systéme.
- Objednávateľ súhlasí s tým, že dodávateľ bude jeho osobné údaje spracúvať pre účely vedenia evidencie, pre účely výkonu práv a povinnosti vzťahujúcich sa k zmluve o oprave alebo údržbe a pre ochranu práv a záujmov dodávateľa.
- Objednávateľ súhlasí s tým, že dodávateľ môže jeho údaje poskytnúť v súlade s účelom podľa bodu č. 2 čl. XIV, tretej osobe, ktorá pre neho bude vykonávať činnosti alebo spolupracovať pri výkone činnosti.
- Súhlas podľa tejto zmluvy je platný počas trvania právneho vzťahu založeného touto zmluvou a po skončení tohto právneho vzťahu po dobu, počas ktorej je dodávateľ povinný viesť osobné údaje o objednávateľovi alebo po dobu, počas ktorej to je pre výkon práv alebo povinnosti dodávateľa alebo pre ochranu jeho práv a oprávnených záujmov potrebné.
- Objednávateľ berie na vedomie, že z povahy veci vyplýva, že súhlas na spracúvanie osobných údajov podľa tejto zmluvy je zásadne neodvolateľný, nakoľko inak dodávateľ nebude môcť plniť voči objednávateľovi práva a povinnosti dodávateľa. Počas doby platnosti súhlasu je objednávateľ oprávnený súhlas odvolať výlučne v prípade, ak dodávateľ alebo tretia osoba, ktorej v súlade s bodom č. 3 tohto článku dodávateľ osobné údaje poskytol, porušujú svoje povinnosti podľa zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov a toto porušenie nenapravia ani v lehote 15 dní od doručenia písomnej výzvy.
- Objednávateľ prehlasuje, že všetky údaje vyplnil pravdivo.
- Objednávateľ sa zaväzuje bez zbytočného odkladu dodávateľovi oznámiť‘ akúkoľvek zmenu osobných údajov, ktoré dodávateľovi poskytol.
Čl. 14. Záverečné ustanovenia
- Miestom plnenia je sídlo dodávateľa, pokiaľ v týmto podmienkach nie je uvedené inak.
- Pre všetky terajšie ako aj budúce nároky zo zmluvy o dielo, vyplývajúce z dodávky opravárenských prác na motorových vozidlách, ich častiach a nadstavbách, ak sa jedná o obchodnú vec, je príslušný súd v Bratislave.
- Rozhodným právom j e právo SR.