Pri nízkych vonkajších teplotách autobatéria stráca energiu. V zime zároveň motor potrebuje viac energie na naštartovanie. Ako sa teda správne postarať o autobatériu v zime a predísť tak nepríjemnostiam?
Problémy s autobatériou sa najčastejšie vyskytujú po piatich až šiestich rokoch. Najmä nízke teploty v zime predstavujú vysoké riziko. V dnešnom článku sa preto pozrieme, ako môžete cielenou starostlivosťou dopomôcť, aby vám autobatéria vydržala čo najdlhšie.
Zima predstavuje pre autobatériu špeciálnu výzvu: vplyvom chladu stráca kapacitu. Ak teplota klesne pod desať stupňov, batéria stratí približne tretinu výkonu. Pri mínus dvadsiatich stupňoch je k dispozícii len polovica kapacity batérie. Okrem toho motor pri nízkych teplotách vyžaduje od batérie viac: motorový olej je v chladnom počasí veľmi viskózny – pri mínus dvadsiatich stupňoch sa spotreba energie pri štartovaní motora zdvojnásobí. Studené motory preto často pri teplotách pod nulou štartujú len veľmi neochotne. Ak navyše jazdíte len na krátke vzdialenosti, problémy sa vám zrejme nevyhnú: ak denne cestujete len pár kilometrov do práce a navyše máte počas celej jazdy zapnuté komfortné prvky výbavy, ako výhrev okna či sedačiek, alternátor nemá dostatok času na to, aby batériu dokázal nabiť na maximum jej kapacity. V takom prípade je porucha nevyhnutná.
Aby vaša autobatéria zostala fit aj v zime, mali by ste prijať niekoľko preventívnych opatrení. Pretože vyhlásenie, že moderné batérie sú „bezúdržbové“, neznamená, že batéria nevyžaduje žiadnu starostlivosť. Bezúdržbovosť jednoducho znamená, že do batérie nemusíte dolievať destilovanú vodu.
Zdroj: Redakcia Auto Bild
Rozmýšľate nad servisom auta? Objednajte sa k nám do servisu